ПМ-21 хімія 19.10.22

  19.10.2022

ПРАКТИЧНА РОБОТА №3

Кількість годин : 2 год.



РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ЗАДАЧРОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ У РАЗІ НАЯВНОСТІ ДОМІШОК У РЕАГЕНТАХ.

Мета: навчитись вирішувати експериментальні завдання, встановлювати генетичні зв¢язки між оксигеновмісними органічними сполуками, розпізнавати такі сполуки, розв¢язувати розрахункові задачі у разі наявності домішок у реагентах.

Реактиви та обладнання: глюкоза, крохмаль, сахароза, розчини етанолу, гліцеролу, глюкози, натрій гідроксиду, купрум(ІІ) сульфату, спиртовий розчин йоду (йодна настоянка), універсальні індикаторні папірці, дистильована вода,  необхідне обладнання.

Зауважте!

1. Для виконання дослідів не обов¢язково використовувати усю кількість виданого Вам реактиву - досить узяти невелику порцію.

2.  Перед виконанням кожного досліду спершу слід вирішити (теоретично обґрунтувати), які хімічні реакції потрібно здійснити, а вже потім -  які хімічні реактиви для цього знадобляться*.

3. Слід пам¢ятати умови перебігу хімічної реакції.

4. При проведенні  дослідів  дотримуйтесь вимог з техніки безпеки.

5. Ваші дії, спостереження, висновки, хімічні рівняння запишіть у таблицю:

 

Послідовність дій

Спостереження

Висновок

Завдання 1...

Хімічні  рівняння:

 

Практична частина.

! Кожне завдання – 2 бали

Завдання 1. У трьох пронумерованих пробірках містяться водні розчини: а) етанолу;  б) гліцеролу; в) глюкози. Експериментально встановіть уміст кожної пробірки. Заповніть таблицю.

Завдання 2. У трьох пронумерованих пробірках містяться а) крохмаль;  б) сахароза; в) глюкоза. Експериментально встановіть уміст кожної пробірки. Заповніть таблицю.

Завдання 3Напишіть рівняння реакцій, за якими можна здійснити такі перетворення:

сахароза ® глюкоза ® етанол ® етаналь ® етанова кислота

 

Кількісні розрахунки хімічних перетворень за участю речовин, які містять домішки, здійснюють у два етапи. Спочатку обчислюють масу, об’єм або кількість речовини реагенту без домішок, а потім, за рівнянням реакції, — масу, об’єм або кількість речовини продукту.

! Кожна задача – 1 бал

Задача 1. Яку максимальну масу етанолу можна добути з етену об’ємом 1л (н. у.), якщо цей вуглеводень містить 8 % етану?

Задача 2. При дегідратації 20г пропан_1_олу, що містив домішку води, отримали 6 л вуглеводню (н. у.). Обчисліть масову частку води у спирті.

Задача 3. Чи містив фенол помітну кількість домішок, якщо для реакції з натрієм було взято 24 г фенолу, а добуто 28 г феноляту?

Задача 4. Яку максимальну масу ацетилену можна добути з 30 г кальцій карбіду, що містить 12 % домішок?

Задача 5. Який об’єм водню за нормальних умов виділиться під час взаємодії 3 г літію з достатньою кількістю мурашиної кислоти, якщо масова частка домішок у металі становить 3 %?

Задача 6. Обчисліть масову частку домішок в етені, якщо для реакції з бромом було взято 4 г цього газу, а прореагувало 20 г брому.

 

Висновок.

 

 *Для розпізнавання оксигеновмісних органічних сполук Ви можете скористатися відомостями, поданими в таблиці 1.

Таблиця 1 -  Якісні реакції на деякі органічні сполуки

Назва або тип сполуки

Реагент, умови

перебігу реакції

Зовнішній ефект

Алкен, алкін

Бромна вода

Знебарвлення бурого розчину

Водний розчин KМnO4

 

Знебарвлення фіалкового розчину й утворення бурого осаду МnO2

Спирт

(одноатомний)

CuO, нагрівання

Зміна кольору твердої  речовини на темно-червоний («мідний»), поява нового запаху

Гліцерол, глюкоза

Cu(OH)2, без нагрівання

Утворення синього розчину

Фенол

Бромна вода

Знебарвлення бурого розчину й утворення білого осаду

Водний розчин FeCl3

Розчин забарвлюється  у фіалковий колір

Альдегіди, метанова

кислота, глюкоза

Амоніачний розчин

Ag2O, нагрівання

Утворення «срібного дзеркала»

Альдегіди, глюкоза

Cu(OH)2, нагрівання

Зміна кольору осаду на цегляно-червоний

Етанова кислота,

ацетат

Водний розчин  FeCl3

Поява темно-червоного забарвлення

Крохмаль

Спиртовий розчин I2

Поява темно-синього забарвлення

Анілін

Бромна вода

Знебарвлення бурого розчину  й утворення білого осаду

Водний розчин хлорного вапна

Розчин забарвлюється у фіалковий колір

α-Амінокислота

Cu(OH)2

Утворення синього розчину

Білок

Cu(OH)2

Утворення фіалкового розчину

 

HNO3(конц.)

Утворення нерозчинних  речовин жовтого кольору

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

М-19 Біологія

М-19 Біологія

М-19 Біологія