ПМ-19 Хімія


Виконану лабораторну роботу надіслати на електронну пошту
nataliasuhina15@gmail.com до 31.05.2020
Роботу оформлювати за загальними правилами на аркушах А4 (!). Кожен дослід записується у таблицю (приклад надається). Для перевірки надсилайте підписані якісні фото лабораторної роботи. Неякісні фото перевіряти не буду.
29.05.2020
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №1 (2 год)
ТЕМА: ДОБУВАННЯ МЕТАНУ, ЕТИЛЕНУ І АЦЕТИЛЕНУ.
ВИВЧЕННЯ ЇХ ВЛАСТИВОСТЕЙ
МЕТА: оволодіти методиками добування в лабораторних умовах насичених і ненасичених вуглеводнів і вивчити їх властивості.
ОБЛАДНАННЯ: пробірки, штатив для пробірок, корок з газовідвідною трубкою, піпетки, скляні палички, нагрівальний прилад, сірники.
РЕАКТИВИ: суміш із однієї частини безводного ацетату натрію і двох частин натронного вапна, бромна вода, 0,5 % розчин калій перманганату, суміш з однієї частини етилового спирту і трьох частин концентрованої суль­фатної кислоти, кальцій карбід, дистильована вода.
ХІД РОБОТИ:
Що робили
Що спостерігали
записати хід роботи (зверніть увагу, що дієслова повинні відповідати на питання "Що зробили?", тобто: додали, прилили…)
записати спостереження (для цього в інструкції до лабораторної роботи до кожного досліду надано відео або фото експерименту)
Дослід 1. Добування метану та вивчення його властивостей

У суху пробірку з газовідвідною трубкою насипали на 1/4 її об'єму суміш із однієї частини безводного ацетату натрію і двох частин натронного вапна (суміш гідроксиду натрію й гідрокси­ду кальцію). Пробірку закріпили на штативі, закрили корком з газовідвідною трубкою, кінець якої занурили у пробірку із розчином бромної води. Спочат­ку нагріли на полум'ї пальника всю пробірку із вихідною сумішшю, а потім сильно нагріли її ниж­ню частину.

Газ, який почав виділятися, пропустили через окремі пробірки із бромною водою і 0,5 %-ним розчином калій перманганату.

На закінчення досліду газ на кінці газовідвідної трубки підпалили.
Виділився газ (метан).









  

Забарвлення цих розчинів не змінилось, що свід­чить про нездатність метану до реакцій окислення і приєднання брому за звичайних умов.
Чистий метан горить блакитним некіптявим полум᾽ям. В нашому досліді червоний відтінок полум᾽я зумовлений наявністю газоподібних органічних речовин – побічних продуктів реакції.
Рівняння хімічної реакції:
CH3COONa + NaOHCH4 + Na2CO3
 CH4 + 2O2 → 2H2O + CO2
Висновок: метан в лабораторії можна добути розкладом безводного ацетату натрію. Алкани хімічно інертні горючі речовини.
Дослід 2. Добування етилену та вивчення його властивостей

У пробірку з газовідвідною трубкою налили 5–6 мл заздалегідь приготовленої суміші з однієї частини етилового спирту і трьох частин концентрованої суль­фатної кислоти і кинули кілька крупинок піску для рівно­мірного кипіння суміші. Пробірку закрили корком з газо­відвідною трубкою, закріпили на штативі і обережно нагріли на полум'ї пальника.
Газ, який почав виділятися, пропустили через окремі пробірки із бромною водою і 0,5 %-ним розчином калій перманганату.
На закінчення досліду газ на кінці газовідвідної трубки підпалили.
Спостереження запишіть самостійно
Рівняння хімічної реакції:
CH3CH2OHСН2=СН2 + H2O
CH2=CH2 + Br2 → CH2Br–CH2Br
3CH2=CH2 + 2KMnO4 + 4H2O → 3CH2OH–CH2OH + 2MnO2 + 2KOH
CH2=CH2 + 3O2 → 2CO2 + 2H2O
Висновок: алкени в лабораторії можна добути реакцією внутрішньомолекулярної дегідратації відповідних спиртів при температурі більшої за 170 оС з використанням концентрованої сульфатної кислоти як водовіднімаючого агента. Алкени хімічно активні горючі речовини. Знебарвлення бромної води і калій перманганату – якісні реакції на ненасичені зв᾽язки.
Дослід 3. Добування ацетилену та вивчення його властивостей

В суху чисту пробірку помістили  маленький шматочок кальцій карбіду, додали кілька крапель води і  закрили пробірку корком з газовідвідною трубкою.
Газ, який почав виділятися, пропустили через окремі пробірки із бромною водою і 0,5 %-ним розчином калій перманганату.
На закінчення досліду газ на кінці газовідвідної трубки підпалили.
Спостереження запишіть самостійно
Рівняння хімічної реакції:
запишіть самостійно
Висновок: запишіть самостійно

Сформулюйте загальний висновок.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

М-19 Біологія

ПМ-19 Біологія

ПМ-19 Біологія